måndag 5 januari 2009

Fredag 2/1 (17 km) och Söndagspass 4/1 (28 km) 2009

Sprang ca: 1,5 timme på fredagen och 2:48 på söndagspasset. Jag hade dock tidvis mycket låg fart under söndagspasset då jag förgäves försökte hitta ut till stigen på "andra sidan" skogen efter den breda skogsvägen som ledda fram till sjön Vassbotten utifrån Lundby vid väg 160. Jag vågade inte springa längre in i den stiglösa skogen, Nu i efterhand ser jag hur nära jag var och vilken stig som är mest rätt. Se bild till vänster. Målet är att ansluta till vägen till vänster om fredagspassets slinga för att få en bra 3 timmars slinga. När man inte för över träningspassen från klockan så nollställs tyvärr inte träningen, utan fortsätter. För att nollställa måste man reseta klockan och det har jag hittills alltid glömt av. Se mer på Garmin Connect. Tips: se laps fliken under Garmin Connect länken.

Inga kommentarer: