tisdag 2 juni 2009

Stockholm Marathon

Nu har jag äntligen sprungit mitt första maraton. Det var en behaglig resa fram till 32 km. Fint väder, men aldeles för varmt dock, men mycket publik och vackra omgivningar. Allt flöt på bra och jag kände mig kraftfull och pigg ända fram till 32 km då jag fick kramp i båda benen vilket medförde att jag var tvungen att sänka tempot annars smärtade det så mycket att det var omöjligt att fortsätta. Så tyvärr kunde jag inte uppnå mitt mål att komma under 3:30 vilket är lika med ett tempo på 5 min/km. Det får bli nästa år istället. Se mina tider från Stockholm Marathons hemsida. http://resultat.marathon.se/SM2009/start/chiptider_sv.cfm?startnr=16298&Lan_ID=1:

Startnummer 16298
Namn Jan Back
Född 65
Klass Män
Förening/Ort/Land Solvikingarna
Län Göteborg o Bohuslän
Placering 1878
Sluttid 3.38.18
Bruttotid 3.39.03
Genomsnittsfart 5.10/km

Inga kommentarer: