onsdag 9 november 2011

Finalloppet i Skatås. Konstmuseet i Göteborg.

Finalloppet i Skatås.
Pga av min hälseneskada så bytte jag tävling från 18,8 km till 10 km (tjärnrundan) som dock även den var mycket kuperad. Simon sprang också denna runda och var förbi mig vid 3,5 km. Jag sprang dock om honom igen och ökade farten och slutade drygt en minut före honom i mål som väl var. Jag har inte kunnat träna så mycket löpning i höst så min tid blev inte bättre än 47:02. Det gick bättre för Ulf som vann sin klass, Anton som kom två i sin och Tomas som även han vann sin klass (han sprang 18,8 km rundan). Se resultat: http://www.finalloppet.com/. Se data från loppet från min GPS-klocka nedan. Efter loppet åt vi en god lunch i Skatås. Sedan ut till Simon där vi passade på att besöka Västra kyrkogården. Jag hittade dock inte min mormors grav. Det var längesen jag var där och jag hade inte gravplatsnumret, men det har jag nu. Efter detta gick och beställde ett grafiskt blad på galleri Thomassen och sedna såg vi utställningarna FRIDA KAHLO & DIEGO RIVERA och JAN LÖÖF- Bildmakaren på Göteborgs konstmuseum tillsammans med Tommy och Maria. Frida Kahlo var som vanligt bäst. Sedan gick vi åt middag på Trattoria da Pasquale. En trevlig italiensk restaurang som dock hade en väldigt hög ljudvolym i början på kvällen. Senare kom lugnare gäster och det blev lungt och trevligt. Jag åt grillad tonfisk och drack Langhe Nebbiolo (Langhe Rosso Il Cascinone Castellero) till denna. mycket gott.

Inga kommentarer: