onsdag 15 april 2009

2,5 veckas träningspass efter brutet nyckelben

Mycket har hänt sedan sist. Jag hoppas att jag även skall få tid att lägga upp bilder på skadan, men nu har jag för mycket med jobbet.

Här är min träning senaste veckorna, med länkar till Garmin Connect:

Tisdagsträning med Solvikingarna intervall 600, 400 och 200 m
Efter ett uppehåll på 2,5 vecka efter nyckelbensbrottet kunde jag äntligen vara med på ett riktigt träningspass.

Löpning pa mjukt underlag for test av nyckelben
Kändes ganska bra. Fick dock ont när jag sprang på asfalt.

Cykling t.o.r. till segelbåt på Rossö 2
Mer arbete med båten. 13 km från Hals till Rossö => 26 km t.o.r.

Cykling t.o.r. till segelbat på Rossö 1
Har nu börjat med vårarbetet på segelbåten. Snart sjösättning.

Löpning efter nyckelbensbrott ihop med två syskon boende i Sestervik
Träffade på två löpare på Stora Halsvägen som tog följe med. Jag tänkte att kunde vara bra för mig att springa i ett lugnare tempo.

Söndag på cykel pga brutet nyckelben
46 km på cykel gick bra trots skadan. Dock mycket motvind, så det var ett tufft pass.

Fredag efter nyckelbensbrott med Simon 6,7 km
Efter knappt en vecka gjorde det mycket ont efter passet i ryggen.

Lördag kväll bröt jag vänster nyckelben när jag cyklade... Lång väntan på närakuten i Uddevalla innan gick fick beskedet att nyckelbenet läker kroppen själv. Fick recept på smärtstillande tabletter (diklofenak).

Inga kommentarer: