söndag 29 maj 2011

Stockholm marathon
























Det gick enligt plan på Stockholm marathon. Jag höll ett tempo på 4:45 min/km i början av loppet för att ha tid att ta av då den jobbiga sista milen började vid 32 km. Jag fick som förra gången kramp i benet vid 32 km, men det släppte efter att jag sprang på framfoten. Krampen kom dock tillbaka igen i backen ner från Västerbron, då jag fick stanna och stretcha benen. Jag kom dock igång igen, men fick hålla nere tempot för att inte krampen skulle komma tillbaks. Jag sprang nästan hela sista milen på framfötterna för att inte få kramp, men ändå hålla ett någorlunda tempo in i på stadion och in i mål. Jag kom i mål på 3:29:36 och lyckas med mitt mål att komma under 3:30. Fantastiskt, men nu kan jag knappt gå. Mellantider och resultat på Stockholm marathons hemsida.

OBS: ändra till metrisk inställning efter att ha gått in via bildlänken nedan:

Inga kommentarer: