måndag 8 augusti 2011

Segelsemester 2011 del 2




Länkar nedan till mina löppass på Garmin Connect och ibland till sevärdheter.

Efter Grenå där jag såg skylthuset seglade jag och Tina till Mårup på Samsö. En mycket vacker ö och då framförallt Nordby och omgivningarna intill som kallas Nordby Bakker där jag sprang två gånger. Samsö. Mårup till Ishuvudet och Nordby Bakker. Första gången själv och dagen efter i lätt regn med en svensk båtgranne, Niklas i båten Pierina. Vi sprang runt i kohagar och kullar och i en hage var kossorna väldigt intresserade av oss så vi blev förföljda av hela flocken på ca 16 st djur.
Samsö. Mårup till Nordby Bakker med Niklas (båtgranne)
Efter Samsö seglade jag och Tina vidare till vackra Ebeltoft där vi såg en fantastisk glasutställning på Glasmuseet Ebeltoft. Helt otroliga pjäser. Vi firade även min födelsedag på en fin restaurang vid hamnen. På den korta löprundan i regnet sprang jag ikapp en dansk maratonlöpare. Det otroliga var att han också hade sprungit ett maraton i Danmark i år på tiden 3:29 lika som min tid i Stockholm. Snabb löpning i Ebeltoft delvis tillsammans med en dansk maratonlöpare.

Sedan seglade vi vidare till Bönnerup och efter det till vackra Hou där jag sprang från Hou till Hals tor på Nordsjöstien. Här håll jag på att hamna mitt i en skjutövning. Som tur var för mig höll de inne med skotten tills jag hade passerat.
Löpning på Nordsjö stien från Hou till Hals och tillbaka.

Från Hou till Laesö med nästan bara svenskar i hamnen och sedan äntligen hem igen till Sverige till Rörö där vi träffade Pär med besättning av en händelse. Han hade stor besättning med Mona med dotter hennes man och deras 3 barn inkl roliga Alice och Anton samt Pers nya hund Persson. Efter detta längtade vi hem och lyckades köra motorn varm sista dagen innan vi kommit förbi Tjörnbron , men ännu värre Skåpesundsbron som vi försökte segla igenom men fastnade i motströmmen. Som tur var fick hjälp med bogsering av en annan mindre segelbåt förbi den värsta passagen/motvinden och motströmmen.
Hemma var det fullt upp med husarbete, men några tidiga löppass hann jag också med i värmen.

Halsrunda delvis terräng innan frukost.
Lång Svanesundsrunda innan riktig frukost
Snabb runda innan frukost
Samt en cykelrunda igår pga problem med min hälsena i höger fot:
Cykelrunda i kuling med nytt batteri i pulsbandet.

Inga kommentarer: