söndag 14 december 2008

Backs backträning Söndag



Nu inför Stockholm marathon nästa år har jag börjat att öka längden på mina helgpass. Jag tycker dock att det är tråkigt att springa och nöta på plana vägar. Jag springer hellre i backar och på stigar. Dagens träningsrunda kanske dock blev lite väl tuff. Jag började i ett lungt tempo, men det var bara för att jag skulle orka med den tuffa avslutningen med den extremt branta backen vid Djurnäs efter 18 km. Bilden gör inte backen rättvisa eftersom man inte ser hela backen, men se på alla höjdkurvor på kartan så förstår man att den är tuff. Brantast är det från 20 meter över havet till 75 möh på en sträcka av endast 200 m fågelvägen. Hela backen från 5 möh till 90 möh. Se länk till data från löparklockan för dagens backpass.

Inga kommentarer: