torsdag 19 augusti 2010

Träning med Stenungsundslöparna

Nu är sommaren slut och vardagen här med jobb och träning med Stenungsundslöparna. I tisdags sprang vi längs en 5 km bana som vi skall tävla på den 31 augusti. Vid varje km körde vi ett 2 min intervall. Tyvärr missade jag att trycka på mellantidsknappen på klockan vid start av de sista två intervallen, men genom att se på statistiken från klockan kan man ändå räkna ut tempot. Se skärmdumpar från intervall 5 ovan. Mitt tempo blev för de olika intervallen:
Första 2 minutaren: 3:31, andra: 3:39, tredje: 3:56, fjärde: 3:30, femte 3:35, och sista 3:27 min/km. Observera dock att ibland var det uppförsbackar och ibland nerför. Första och sista intervallet var dock exakt samma terräng. Avslutningsvis sprang vi barfotalöpning på vått gräs diagonalt över en fotbollsplan. Se:
I söndas sprang jag från båten i Råssö hem till Hals via omvägar i lugnt tempo pga av känningar i vaden efter tisdagens intervallpass (se nedan).
Efter första intervallpasset efter sommaruppehållet med Stenungsundslöparna fick jag ont i vänster vad. Intervall med ökningar efter vägen 6 st intervall. Se data från klockan:

Inga kommentarer: