onsdag 6 oktober 2010

Stenungsundslöparna Intervall vändande 2x5 st

Det var många med och sprang igår. Jag fick det till 10 st nu när jag försöker tänka ut vilka som var med på de vändande intervallerna. Totalt 10 st uppdelade på 5x2 med två minuters vila mellan 2 lika sedan joggning/löpning till nästa set om två stycken. Vi vände alla i gruppen tillbaks när den förste var framme vid den bestämda vändpunkten så att vi var tillbaka till start ungefär samtidigt. Stenungsundslöpare som var med var: Tobias, Anders, Anton, Martin, Kent, Jörgen, Ralph, Andreas, Undertecknad och en nykomling Johan. (Säg till om jag har missat någon). Efter träningen sprang några pigga en extrarunda på ca 5 km.


På torsdagar kör vi distanspass, men jag och min fru skall till Provence på semester en vecka, så jag kan inte vara med. I torsdags sprang jag 17 km i 4,36 tempo med lugn inledning och "Kenya avslutning" på 4:21 tempo på de sista 4,2 km.

Inga kommentarer: