söndag 6 juni 2010

Paul Auster

Har just läst färdigt Paul Auster's "Att uppfinna ensamheten". I andra delen av boken som heter minnets bok är den uppdelad i fragmentariska delar där han filosoferar om minnets och minnesfragment från hans liv. Den är lite uppbyggd som en modern blogg trots att den skrevs redan 1982. Jag kommer att tänka på bloggen teatersatsning och flanören Ulfs följetong som dock mer liknar Sture Dahlström i stilen.

Jag är inne i en Paul Auster period och den började med att jag läste den fantastiska boken "Dårskaper i Brooklyn". Sedan läste jag "Resor i skriptoriet" och"Slumpens musik". Sedan tidigare har jag även läst New York-trilogin, Leviathan Illusionernas bok och Orakelnatten. Där New-York-trilogin, Illusionernas bok samt Orakelnatten är mycket bra.

Inga kommentarer: