måndag 2 mars 2009

Tufft långpass 28 km i kuperad terräng



I fredags sparang jag den vanliga 6 km rundan. Denna gång något långsammare än de två tidigare gångerna, men ändå relativt snabbt pga alla backar, i 4:30 min/km tempo . Söndagens pass var desto tuffare pga av sin längd på omväxlande isiga, frusna vägar, snöiga och branta stigar. För att få till 28 km som jag hade bestämt var jag tvungen att springa lite omvägar innan jag kunde springa hem. Det var psykiskt tufft. Jag hade bra tempo första timmen, 5:13 min/km, innan de tuffaste backarna startade. Efter dessa många branta backar sprang jag i ett 5:26 tempo. Totalt blev det 28,4 km och 2 tim och 42 min Se bild från en snöig stig mellan Kokullen och Vassbotten på Orust. Mer information från passet på länken: http://connect.garmin.com/activity/2316302. Där man bla kan se några olika fartintervall under laps.

Inga kommentarer: